La imatge del perfil del bloc de Reserva

Com a imatge per al perfil del bloc de Reserva hem escollit una manícula. Aquest símbol que representa una mà, de vegades amb el dit índex estès, s’utilitzava habitualment  als marges dels llibres manuscrits i posteriorment en les edicions impreses, amb la finalitat de ressaltar una part del text tot captant l’atenció del lector. Seria l’antecedent a l’actual negreta o marcador fosforescent.

En concret hem escollit una manícula de l’obra de Giovanni Lodovico Vivaldi Aureum opus de veritate contritionis editat a Saluzzo el 1503 que utilitza nombroses manícules de diverses característiques als marges..

Aquesta entrada s'ha publicat en Impresos i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a La imatge del perfil del bloc de Reserva

1. xavier caballé ha dit:

Excel·lent… 🙂

Quan vaig fer la visita a la Biblioteca de Reserva, en Galderich també va fotografiar una manícula.

Els comentaris estan tancats.