La Biblioteca de Reserva participa en l’exposició “Amèrica escrita: fons americanistes en biblioteques universitàries espanyoles”

El passat 20 de desembre es va inaugurar a la Universidad de Sevilla l’exposició virtual “América escrita: fondos americanistas en bibliotecas universitarias españolas” en la que es poden veure quatre obres provinents de la Biblioteca de Reserva:

Dues obres descriptives de missioners, com la de Louis Hennepin, que va ser un dels primers europeus en explorar la zona que ara es coneix com Minnesota

Louis Hennepin. Nouveau voyage d’un pais plus grand que l’Europe …. A Utrecht : chez Antoine Schouten …, 1698. – [72], 389, [3] p., [4] f. làm.; 12º

I la de  Josep Gumilla que va centrar la seva tasca a la conca de l’Orinoco

Josep Gumilla. Historia natural, civil y geográfica de las naciones situadas en las riveras del Rio Orinoco. V. 1. Nueva impresion, mucho mas correcta que las anteriores y adornada con ocho láminas finas … / corregido por el P. Ignacio Obregón … Barcelona : en la imprenta de Carlos Gibert y Tutó,  1791. – XVI, 360 p., [5] f. de láms., [1] map. pleg.; 4º

Una recopilació de cartes testimoni de la primera tasca missionera dels Jesuïtes al Brasil

Diuersi auisi particolari dall’Indie di Portogallo, riceuuti dall’anno 1551 sino al 1558 dalli reuerendi padri della Compagnia di Giesu…[Venezia : Michele Tramezzino, 1558?]. –  [8], 286 [i.e. 294], [2] f.; 8º

I un poema descriptiu en llatí sobre la vida quotidiana rural a Mèxic del Jesuïta guatemalenc Rafael Landívar, que va residir-hi després de l’expulsió dels Jesuïtes de Guatemala.

Rafael Landívar. Raphaelis Landivar Rusticatio Mexicana. Bononiae : ex typographia S. Thomae Aquinatis, 1782. – XXVIII, 209, [1] p., [3] f. de làm.; 8º

La mostra commemora el Bicentenari dels Moviments Independentistes de les Repúbliques Iberoamericanes i s’hi poden veure documents impresos i manuscrits, americans i de temàtica americanista, dels segles XV al XIX, procedents de biblioteques universitàries espanyoles, fins a un total de 239 peces, incloent una sèrie significativa de dibuixos, mapes i plànols de l’Arxiu General d’Índies. Cada una de les peces inclou un comentari amb informació sobre l’obra i el seu context.

Aquesta entrada s'ha publicat en Exposicions virtuals, Impresos i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.