La base de dades d’ornaments tipogràfics Maguelone

Base de dades MagueloneMaguelone és una base de dades d’ornaments tipogràfics que abraça els ornaments utilitzats pels impressors europeus del segle XVIII. Aquesta base de dades va néixer com a resultat d’un projecte d’identificació dels impressors que havien utilitzat falsos peus d’impremta  o no n’havien indicat cap.

La base de dades presenta una triple opció de cerca; per impressors, ornaments i obres. Així mateix podem realitzar una cerca avançada per naturalesa de l’ornament (gravats xilogràfics, gravats calcogràfics …), per gènere (florons, cul-de-llànties, etc) o per la mida de l’ornament.

En els resultats de la cerca podem visualitzar l’ornament, així com la fitxa catalogràfica del document on es troba.

Els ornaments identificats a la base de dades Maguelone es fan arribar al banc internacional d’ornamentació d’impremta Passe-Partout, que es troba a la Bibliothèque cantonale et universitaire de Laussane.

La base de dades d’ornaments tipogràfics Maguelone pertany al programa de recerca de l’Institut de recherche sur la Renaissance, l’âge Classique et les Lumières del CNRS Université Montpellier.

Aquesta entrada s'ha publicat en Bases de dades i repositoris i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.