La Reial Acadèmia de Bones Lletres de Barcelona i el Museu d’Història de Catalunya organitzen un congrés sobre Jeroni Pujades i el seu temps

Els propers 14 i 15 d’abril tindrà lloc el congrés “Jeroni Pujades i el seu temps” que organitzen la Reial Acadèmia de Bones Lletres de Barcelona i el Museu d’Història de Catalunya amb el següent programa:

Dijous 14 abril, Reial Acadèmia de Bones Lletres de Barcelona
Presideix: Ignasi Fernández Terricabras.
– 16.30 h: presentació a càrrec de Pere Molas (Reial Acadèmia de Bones Lletres de Barcelona) i d’Agustí Alcoberro (Universitat de Barcelona i Museu d’Història de Catalunya).
– 17 h: conferència “La posteritat de Jeroni Pujades”. A càrrec d’Eulàlia Miralles (Universitat Oberta de Catalunya i Universitat de Girona, ILCC).
– 17.30 h: conferència “Algunes fonts històriques utilitzades per Jeroni Pujades en l’elaboració de la seva crònica”. A càrrec de Xavier Baró (Universitat de Barcelona i Universitat Internacional de Catalunya).
– 18.30 h: conferència “Jeroni Pujades: cronista i literat per evadir-se d’una praxi quotidiana del dret poc estimulant?”. A càrrec de Josep Capdeferro (Universitat Pompeu Fabra).
Presideix: Pep Valsalobre.
– 19 h: conferència “La poesia de Jeroni Pujades, entre tradició i modernitat”. A càrrec d’Albert Rossich (Universitat de Girona, ILCC).
– 19.30 h: debat

Divendres 15 d’abril, Museu d’Història de Catalunya
Presideix: Alejandro Coroleu.
– 10 h: conferència “Jeroni Pujades: les inscripcions al servei de la pàtria”. A càrrec de Marc Mayer (Universitat de Barcelona).
– 10.30 h: conferència “Pujades i Sant Pere de Rodes: les inscripcions de Tasi i Hildesind”. A càrrec d’Antoni Cobos (Universitat de Girona) i de Joaquim Tremoleda (Museu d’Empúries).
Presideix: Agustí Alcoberro.
– 11.30 h: conferència “El dietari de Pujades i les formes de coneixement urbà”. A càrrec de James S. Amelang (Universidad Autónoma de Madrid).
– 12 h: conferència “La història com a ‘arma política’ en la historiografia i el pensament polític català del Barroc”. A càrrec d’Antoni Simon (Universitat Autònoma de Barcelona).
– 12.30 h: debat
– 13 h: cloenda a càrrec d’Eulàlia Duran (Reial Acadèmia de Bones Lletres de Barcelona – Institut d’Estudis Catalans).

La Biblioteca de Reserva custodia el manuscrit del dietari sisé d’aquest cronista català, així com diversos impresos de la seva obra, entre els que destaquen una edició de 1609 de la Cronica Universal del Principat de Catalunya.

Aquesta entrada s'ha publicat en Antics posseïdors, Congressos, Conferències i Jornades i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.