Postgrau de Tractament i Gestió del Patrimoni Bibliogràfic a la Facultat de Biblioteconomia i Documentación de la UB

La Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona ofereix el proper curs 2011-2012 un postgrau  de Tractament i Gestió de Patrimoni Bibliogràfic. L’objectiu del curs és conèixer, entendre i saber aplicar la metodologia per a l’anàlisi, la descripció i la gestió dels materials bibliogràfics de les col·leccions patrimonials.

El postgrau està estructurat en dos mòduls, i es preveu la possibilitat de cursar únicament el mòdul 1. En aquest cas s’obtindria un certificat d’assistència i aprofitament de superació del mòdul. El període de preinscripció és del 15 de juny al 30 de setembre.

Mòdul 1. Tractament del patrimoni

Introducció al llatí per a l’estudi del llibre antic. (Alexandra Guzmán)

Història del llibre: del món artesanal al llibre industrial. (Pedro Rueda Ramírez)

Taller d’història i identificació de les tècniques gràfiques. (Maria Rosa Vives)

Anàlisi material i formal del llibre antic. (Pedro Rueda Ramírez)

Descripció i accés al llibre imprès. (Jesús Gascón)

Treball de tractament del patrimoni (Pedro Rueda Ramírez, coordinador)

Mòdul 2. Preservació i gestió del patrimoni

Taller de codicologia del llibre manuscrit. (Anna Gudayol)

Taller de gestió de biblioteques i centres patrimonials. (Pedro Rueda Ramírez, coordinador)

Preservació del patrimoni bibliogràfic. (Maria Elvira)

Taller de tractaments preventius del patrimoni en biblioteques. (Domènec Palau)

Treball de preservació i gestió del patrimoni. (Mònica Baró, coordinadora)

Aquesta entrada s'ha publicat en General i etiquetada amb , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.