Elsevier digitalitza els seus primers llibres impresos

El grup editorial Elsevier, actualment un dels líders en edició tècnica en el camp de les ciències de la salut, té el seu orígen a finals del segle XVI.  L’officina Elzeviriana o casa dels Elzevir va ser fundada el 1580 a Leiden per Lowys Elzevir per donar servei a la primera universitat holandesa establerta el 1575 en aquella mateixa ciutat. Aquesta impremta va ser succeïda per sis generacions de la família Elzivier que es van dedicar principalment a imprimir les tesis sortides de la universitat i a reimprimir els textos clàssics, i es calcula que van publicar entre 2000 i 3000 títols.

El darrer membre de la família originària Elzevir que va succeïr el negoci va morir l’any 1712. L’any 1880 es va fundar la moderna editorial  Elsevier que va agafar el nom de l’original casa Elzevir fundada el 1580.

Recentment el grup editoral Elsevier ha dut a terme un projecte de digitalització del fons  dels llibres impresos per l’officina Elzeviriana  entre els segles XVI i XVIII que es conserven a la seva seu d’Amsterdam. El projecte, que té per títol “The Elsevier Heritage Collection Catalogue” és un catàleg viu on s’aniran incorporant les noves digitalitzacions que es vagin realitzant.

La col·lecció digital neix amb  més de 2000 títols dels quals 1100 pertanyen a impresos o publicacions de la firma Elzevier, mentre que els altres són llibres de gran utilitat per a dur a terme comparacions entre ítems similars.

El catàleg inclou informació bibliogràfica així com altra informació que permet la comparació d’ítems i imatges en alta definició tant del corpus del llibre com d’elements externs com les enquadernacions.

La Bibliotecade Reserva de la Universitat de Barcelona custodia aproximadament uns 50 llibres del segle XVII sortits de les diferents impremtes d’aquesta família d’impressors.

Aquesta entrada s'ha publicat en Exposicions virtuals, Impresos i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.