En commemoració dels 500 anys de la publicació de la concòrdia dels apotecaris de Barcelona, la Universitat de Barcelona ha dut a terme una exposició de producció pròpia amb el títol “Concòrdia i patrimoni: tresors de la farmàcia catalana” que es podrà veure al vestíbul de l’edifici històric de la Universitat de Barcelona del 13 d’octubre al 16 de desembre de 2011.

Dividida en quatre àmbits temàtics, l’exposició té com a eix vertebrador el llibre de la Concòrdia dels Apotecaris de Barcelona (1511). Aquest llibre va sorgir com a conseqüència de la reunió en ple del Col·legi d’Apotecaris de Barcelona, a principis del segle XVI, on s’acordà uniformar l’elaboració de les medicines compostes més habituals a l’època. La publicació de la concòrdia marca una fita fonamental dins la història de la farmàcia europea i mundial i de la catalana en especial pel que fa a l’evolució i consolidació de la ciència, la pràctica i la professió farmacèutiques, ja que es tractava de la primera compilació de les normes que havien de regir la tasca professional dels apotecaris.

Es publicaren tres edicions que constitueixen el que avui es coneix com les Concòrdies de Barcelona del segle XVI.

Tal i com queda palès al tríptic de l’exposició: “Més enllà, però, d’aquest interessant itinerari expositiu i de innegable vàlua històrica, científica, artística i antropològica de les peces exhaurides, hem volgut també posar un èmfasi en la concòrdia com a valor social, de compromís i de suma d’esforços”.

Aquesta entrada s'ha publicat en Exposicions i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Exposició “concòrdia i patrimoni : tresors de la farmàcia catalana” a l’edifici històric de la UB

1. Retroenllaç: La Biblioteca de Reserva present a l’exposició “Concòrdia i patrimoni” « Bloc de Reserva