El Catálogo Colectivo de Marcas de Fuego ha incorporat dues marques de foc de llibres custodiats per la Biblioteca de Reserva

Dues marques de foc de llibres custodiats per la Biblioteca de Reserva han sigut incorporades al Catálogo Colectivo de Marcas de Fuego liderat per les universitats mexicanes de  la Benemérita Universidad Autónoma de Puebla i la Universidad de las Américas de Puebla. Aquest catàleg s’emmarca en un projecte que pretén recollir les marques de foc presents tant en exemplars d’antics posseïdors d’Amèrica com d’Europa.

Es tracta de dues marques de foc utilitzades pel Convent de Santa Caterina de Barcelona, la biblioteca conventual del qual va formar part del fons de la Biblioteca de Reserva arran de les lleis desamortitzadores dels béns eclesiàstics del 1835.

Aquestes marques representen les 4 rodes de coltells que van ser utilitzades com a instrument de martiri de Santa Caterina d’Alexandria i són de les poques marques de foc que es coneixen en territori europeu, ja que aquesta tipologia de marca de propietat dels llibres és sobretot característica a Mèxic.

Aquesta entrada s'ha publicat en Bases de dades i repositoris i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.