Donació de la Dra. Maria Jesús Buxó Rey a la Biblioteca de Reserva

El passat mes de maig, la Dra. Maria Jesús Buxó Rey, Catedràtica d’Antropologia Cultural d’Història d’Amèrica i Àfrica de la Universitat Barcelona va fer donació de dos llibres de la seva col·lecció particular a la Biblioteca de Reserva. El primer dels llibres és el tercer tom de la 2a edició de 1794 de les obres de l’historiador romà Tàcit titulat “Las historias de Cayo Cornelio Tacito. Hi trobem el  text en castellà i llatí, i comentaris i anotacions de Cayetano Sixto i Joaquín Ezquerra.

L’altre exemplar és el 6è volum de la Bíblia en llatí publicada el 1525 a Lió per Jean Mareschal. A portada hi trobem un ex libris del Convent de Sant Ramon de Penyafort i l’enquadernació té un reforç de quadern de pergamí manuscrit. Joana Palau i Rebeca Swanson, alumnes del màster en cultures medievals, organitzat per la facultat de Filologia amb la col·laboració de la facultat de Geografia i Història de la UB, han fet un estudi del llibre i del pergamí adjuntat al llom que inclou el final del tercer llibre de Reis de la Bíblia i el principi del quart, possiblement realitzat en un centre català o llenguadocià de primer ordre al segle XIII.
Ja s’ha procedit a la seva catalogació i es poden consultar a la Biblioteca.

Aquesta entrada s'ha publicat en Impresos i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.