Patrimoni bibliogràfic de la Biblioteca de Dret de la UB a la Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes

Una selecció de documents del fons de reserva del CRAI Biblioteca de Dret s’acaba d’integrar a la Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes, una de les principals col·leccions digitals hispàniques de la xarxa.

Concretament, s’hi han incorporat 59 documents dels segles XVI, XVII i XVIII, de gran valor i interès patrimonial, entre els quals trobem obres tan importants per al dret català com “De pactis nuptialibus, siue Capitulis matrimonialibus tractatus…” (1612-1622) l’obra més important de Joan Pere Fontanelles, autoritat jurídica i font d’interpretació del dret fins a la Compilació del dret civil especial de Catalunya de 1960. Aquest autor, juntament amb Jaume Càncer Variarum resolutionum juris caesarei, pontificij & municipais principatus Cathalauniae...”(1670) i Joan Pau de Xetmar De officio ivdicis et advocati liber vnvs… (1639) foren considerats els millors juristes del seu temps.

El fons de reserva de Dret està format per prop de 1600 llibres impresos datats entre el segle XVI i l’any 1820. Les obres provenen, principalment, de les biblioteques conventuals de Barcelona, arran de les lleis desamortitzadores de 1835.

La Universitat de Barcelona ofereix, a través d’aquest portal, la reproducció digital d’una selecció d’obres originals escollides entre l’important fons que custodia. Dins aquest patrimoni bibliogràfic hi podem trobar manuscrits, pergamins, incunables, primeres edicions, llibres dels segles XVI, XVII i XVIII, en definitiva, obres representatives de la història de la UB i de la mateixa història de l’impremta tant local com estrangera, a més d’obres destacades pel seu valor intel·lectual, especialment en el marc cultural català o per la seva riquesa ornamental i la seva perfecció tècnica.

Aquesta entrada ha esta publicada en Bases de dades i repositoris, Impresos. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.