L’Ateneu Barcelonès organitza la II Jornada sobre Biblioteques Patrimonials

L’Ateneu Barcelonès organitza la II Jornada sobre Biblioteques Patrimonials: Documents d’ahir per a la societat de demà. L’objectiu de la jornada és crear un espai de trobada i debat entre professionals per tal de poder compartir experiències, problemes i solucions dins dels reptes actuals i de futur per biblioteques i arxius amb col·leccions i fons patrimonials.
Dins de la jornada participaran experts de diferents àmbits a nivell català i internacional. Els principals eixos temàtics que es tractaran a la Jornada es resumeixen de la següent manera:

• Patrimoni bibliogràfic i documental davant dels nadius digitals: Quin ha de ser el paper de les biblioteques i arxius?
  • Conservació, difusió i promoció: fonaments i innovació amb el patrimoni.
  • Més enllà del patrimoni físic: maneres de crear valor amb tecnologies i amb la comunitat.

La jornada tindrà lloc el 29 de novembre de 2012, entre les 9h i les 14h, a la Sala d’Actes de l’Ateneu Barcelonès al carrer Canuda 6 (Barcelona) i comptarà amb un seminari opcional sobre Innovació i Creativitat a les Biblioteques Patrimonials i els Arxius Històrics. La inscripció es podrà realitzar del 15 de setembre al 24 de novembre.

9.00h – 9.30h

Recepció: Recollida d’acreditació dels assistents

9.30h – 9.45h

Benvinguda:
Ramon Alcoberro, Bibliotecari de Junta de l’Ateneu Barcelonès.
Lluís Vicente, Director de la Biblioteca de l’Ateneu Barcelonès.

9.45h – 10.30h

Conferència inaugural: Biblioteques patrimonials del futur
Daniel Cassany, professor d’Anàlisi del Discurs, Universitat Pompeu Fabra

10.35h – 11.30h

Tallers pràctics (Simultanis, s’ha d’escollir en el moment d’inscripció. Places limitades)
1. Taller I: Realitat augmentada : Rosa Molina, Màster en Gestió de Continguts Digitals per la UB, actualment treballa a la Biblioteca Pública de Les Corts-Miquel Llongueras de Barcelona.
2. Taller II: Metadades-Europeana : Eugènia Serra, directora de la Biblioteca de Catalunya.
3. Taller III: Preservació de documentació : Teixell, empresa de restauració.
4. Taller IV: Drets d’autor: Ignasi Labastida, responsable de l’Oficina de Difusió del Coneixement del CRAI de la Universitat de Barcelona

11.30h – 12.00h

Coffee Break

12.00h – 13.45h

Experiències: Comunitats i patrimoni
1. Europeana Exhibitions: Aubery Escande, Communications, Marketing and Editorial Manager for The European Library.
2. El patrimoni literari. Què és, qui se n’ocupa, com ho fem?: Anna Aguiló, presidenta d’Espais Escrits, directora de la Fundació Josep Pla
3. Ingressos de fons privats: luxe o necessitat?: Joan Boadas, director del Centre de Recerca de la Imatge Digital.
4. Comunitats virtuals i continguts en xarxa: Guillem Carbonell, membre de l’Àrea de Comunitats i de Subscripcions del diari ARA

13.45h – 14.00h

Cloenda

Aquesta entrada s'ha publicat en Congressos, Conferències i Jornades i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.