L’agenda UB del proper any 2013, il·lustrada a partir d’un llibre de gravats del CRAI Biblioteca de Reserva

agenda2013Com en anys anteriors, Publicacions i Edicions de la UB ha editat l’Agenda universitària 2013, en què trobareu, a banda del dietari, informació d’interès sobre la Universitat de Barcelona i el món universitari en general.

Enguany, l’agenda presenta diverses il·lustracions del llibre Le arti di Bologna disegnate da Annibale Caracci, editat a Roma l’any 1740, il·lustracions cedides pel  CRAI Biblioteca de Reserva. Els gravats del llibre són a partir dels dibuixos que Annibal Carracci va fer a la ciutat de Bolonya dels diferents oficis populars que es podien veure a la ciutat a finals del segle XVI.

Simon Guillain, més de mig segle després, en va fer els aiguaforts i que es publicaren per primera vegada el 1646. L’edició custodiada pel CRAI Biblioteca de Reserva és la tercera, de 1740. Al Catálogo Colectivo del Patrimonio Bibliográfico Español no apareix cap més exemplar de cap edició.

Podeu adquirir l’agenda a les botigues de les diferents facultats i campus de la Universitat de Barcelona, o per algun dels mitjans següents:

Aquesta entrada s'ha publicat en Gravat, Impresos i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.