Jornada a l’ENSSIB sobre falsificacions i fraus a les biblioteques

El proper 13 de desembre tindrà lloc a la Bibliothèque Mazarine de París una jornada d’estudis que porta per títol “faux et fraudes en bibliothèque” organitzada per l’École Nationale Superieure des Sciences de l’Information et des Bibliothèques (Enssib) dins de la jornada anual d’estudi de dret i patrimoni.

En aquesta jornada s’estudiaran diferents casuístiques, com els llibres falsos, els exemplars modificats venuts o descoberts a biblioteques, i es debatrà l’estat de la qüestió des del punt de vista jurídic.

Matinée (à partir de 9h30)

Margaret Lane Ford, Christie’s, Londres : Bibliography as a branch of forensics
Dominique Varry, enssib/Centre Gabriel Naudé (EA 7286) : Des faux dans les bibliothèques françaises ?
Nicolas Barker, The Book Collector, Londres : Blacker than black-letter : comment fausser un livre gothique

Après-midi ( à partir de 14h)

Cécile Reynaud, Bibliothèque nationale de France : L’affaire des faux Berlioz

Nick Wilding, Georgia State University : Forging Galileo
Agnès Maffre-Baugé, Université d’Avignon : Faux et fraudes en bibliothèque, aspects juridiques
Conclusions

Aquesta entrada s'ha publicat en Congressos, Conferències i Jornades i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.