cerlEl mes de novembre del 2012, amb la col·laboració del CRAI Procés Tècnic, es va fer la càrrega de 2239 registres d’autoritat de noms d’impressors al servidor del CERL. Després d’un període de proves, els registres poden visualitzar-se ara en la seva integritat a la base de dades Cerl Thesaurus, amb els camps corresponents a les marques tipogràfiques i les imatges relacionades, en cas que les continguin, com es pot observar en el següent exemple. Els registres d’autoritat d’impressors han estat redactats tant pel Catàleg Col·lectiu del Patrimoni Bibliogràfic de Catalunya com pel propi CRAI Biblioteca de Reserva, atès que ambdues institucions comparteixen aquesta tasca en l’àmbit del CANTIC (Catàleg d’Autoritats de Noms i Títols de Catalunya). L’actualització de les dades s’efectuarà dues vegades l’any.

Aquest important recurs, creat a l’empara del CERL (Consortium of European Research Libraries) aspira a esdevenir una eina essencial per als professionals i investigadors del llibre antic. Amb aquest objectiu, diverses biblioteques europees hi han abocat els seus registres d’autoritat de llocs d’impressió, impressors, editors, llibreters etc., i noms personals i corporatius presents en llibres pertanyents al període de la impremta manual.

El CRAI Biblioteca de Reserva, la Biblioteca de la Universidad Complutense de Madrid i la Biblioteca General Histórica de la Universidad de Salamanca són les tres institucions de l’Estat que hi participen.

Segons les previsions dels responsables del projecte, el mes de febrer d’aquest any es procedirà a la integració, a la mateixa base, de 577 registres d’autoritat d’antics posseïdors creats pel CRAI Biblioteca de Reserva

Aquesta entrada s'ha publicat en Bases de dades i repositoris i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

5 respostes a Els registres d’autoritat de noms d’impressors del CRAI Biblioteca de Reserva al Thesaurus del CERL

1. Imma Muxella ha dit:

Sou unes cracs!!! Així m’agrada que tinguem presència a nivell internacional!!

2. mariatoldra ha dit:

Molt bona notícia que els fons de reserva de biblioteques catalanes s’integrin en projectes col·lectius com el CERL Thesaurus, que -tot i les repeticions- faciliten moltíssim la feina!

3. Montserrat Comas i Güell ha dit:

És una excel·lent notícia i una gran eina! Aprofito per informar-vos que la meva tesi doctoral està dedicada als impressors catalans entre 1800 i 1833 i que conté un diccionari, el qual, crec us pot ser d’utilitat. S’ha publicat València (PUV) amb el títol “La impremta catalana i els seus protagonistes a l’inici de la societat liberal (1800-1833)”.

4. blocdereserva ha dit:

Gràcies pel vostre entusiasme!

5. Retroenllaç: Els registres d’autoritat d’antics posseïdors del CRAI Biblioteca de Reserva al Thesaurus del CERL | Blog de Reserva