El CRAI Biblioteca de Reserva identifica una enquadernació procedent del Col·legi de Sant Guillem, centre educatiu dels agustins a Barcelona

Recentment, hem afegit  una altra  enquadernació a les nostres marques de procedència: la del Col·legi de Sant Guillem dels agustins de Barcelona.

El Col·legi de Sant Guillem es va fundar l’any 1587, durant el provincialat de Gaspar de Saona, un reformador agustí  que va posar gran interès en la formació intel·lectual i espiritual dels religiosos.  Va néixer amb les característiques pròpies d’un seminari d’agustins a imatge del Colegio de San Guillermo de Salamanca.

La descripció detallada de la marca és:

llom Sant Guillem

Llom amb signatura topogràfica, a la part superior lletra majúscula, i xifra aràbiga a la part del mig. Lletra majúscula al pla anterior.

XVII-5796 (1)

El procés d’identificació s’ha vist reforçat amb la localització d’una obra, que té aquestes característiques, en el  catàleg manuscrit de la Biblioteca del Col·legi de Sant Guillem de Barcelona (Ms. 1493).

L’obra és:

Velazquez, Juan Antonio.  In epistolam B. Pauli apostoli ad Philippenses commentariorum & annotationum  Lugduni : sumptibus Gabrielis Boissat, 1636.

Col·legi Sant Guillem

Full del catàleg del Col·legi de Sant Guillem de Barcelona amb la notícia d’aquest imprès.

XVII-5796 (2)

A la seva portada, hi trobem més informació sobre antics posseïdors: la nota d’ús manuscrita de Miguel Monboló, fill del convent de Sant Agustí de Barcelona, on fou nomenat prior el 1669. Autor de diversos llibres sobre teologia i història, també ocupà la càtedra de filosofia de la Universitat de Tarragona.

Actualment, hi ha comptabilitzats en el catàleg 45 llibres procedents de la biblioteca d’aquest  Col·legi, nombre que podria augmentar gràcies a la identificació de procedència a partir de les signatures topogràfiques presents en les seves enquadernacions.

Aquesta entrada s'ha publicat en Antics posseïdors i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.