Els registres d’autoritat d’antics posseïdors del CRAI Biblioteca de Reserva al Thesaurus del CERL

cerl

El mes de gener d’aquest any anunciàvem a les pàgines d’aquest bloc la integració de 2239 registres d’autoritat d’impressors del CRAI Biblioteca de Reserva al CERL Thesaurus (CT), i acabàvem dient que el febrer es procediria a l’abocament de 577 registres d’autoritat d’antics posseïdors redactats per la mateixa biblioteca.

Després d’un retard de vuit mesos causat per tasques tècniques dutes a terme a la base de dades HPB (Heritage of the Printed Book in Europe), els registres de posseïdors poden finalment visualitzar-se en aquest important recurs. Es tracta tant dels que formen part de la base de dades Antics posseïdors com dels que es troben, a l’índex d’autors i amb l’identificador “ant. poss.”, únicament a l’OPAC. A començaments del 2014 es procedirà a una actualització de les dades, tant dels antics posseïdors com dels impressors.

El CRAI Biblioteca de Reserva, juntament amb la Biblioteca de la Universidad Complutense de Madrid i la Biblioteca General Histórica de la Universidad de Salamanca són les tres úniques institucions de l’estat que posen a l’abast del públic en aquest projecte les dades sobre procedència dels fons antics que custodien.

Ex-libris decorat del carmelità descalç barceloní Joaquín de San Alberto

Ja fa temps que el CERL, acollint l’interès creixent dels investigadors pels estudis de procedència, va crear, en el seu web, una secció especialment dedicada a aquest camp, “Provenance information”. Més endavant, a la pàgina de cerca del CERL Thesaurus, en va introduir una per als noms d’antics posseïdors.

Vegeu, a tall d’exemple, el registre al CT del gramàtic català del segle XVII Pere Torre.

Aquesta entrada s'ha publicat en Antics posseïdors, Bases de dades i repositoris i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.