Les col·leccions especials i la recerca: un valor afegit a considerar

plana web col·leccions especials

.

Avui volem compartir amb vosaltres una interessant reflexió dels companys de la University of Manchester Library, que fa referència al valor de les col·leccions especials en la recerca. Tot i que us recomanem la lectura del text complet, que trobareu a How can special collections asssit you with your learning and research, a continuació us n’oferim un petit tast que esperem us animi a consultar les nostres col·leccions especials:

«Us heu parat mai a pensat quin valor afegit aporta l’ús de les col·leccions especials a les vostres recerques?

• Les col·leccions especials constitueixen l’evidència primària i, tot i que estan subjectes al biaix i s’han de llegir amb precaució, no estan subjectes a la mediació i al biaix de les fonts secundàries. A més, les col·leccions especials us acosten més a les persones, esdeveniments i matèries que són objecte del vostre estudi.
  • La consulta de les fonts primàries i de les col·leccions especials us ajuda a millorar les habilitats de recerca i desenvolupar un enfocament crític de la investigació.
  • L’ús d’aquestes fonts permet fer aportacions originals al coneixement: podeu fer descobriments genuïns o bé reinterpretar les fonts utilitzades anteriorment.
  • I finalment, no us genera un “pessigolleig” pensar que tindreu accés a llibres i documents antics, diaris personals, cartes íntimes i relats de primera mà dels esdeveniments històrics, que potser mai ningú abans ha consultat o interpretat?»

La Universitat de Barcelona disposa de nombroses col·leccions especials que trobareu relacionades dins la nostra pàgina Patrimoni bibliogràfic de la UB.

Si voleu conèixer les relacionades amb el Fons del CRAI Biblioteca de Reserva, us recomanem que visiteu la nostra pàgina web, concretament l’apartat “Fons i col·leccions”.

Aquesta entrada s'ha publicat en General i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.