Noves col·leccions a la Biblioteca Patrimonial Digital de la UB

Blog de Física i Química-CRAI

La Biblioteca Patrimonial Digital de la Universitat de Barcelona (BiPaDi) és el portal que conté les còpies digitalitzades dels fons patrimonials, bibliogràfics i documentals, de la Universitat de Barcelona. Hi trobareu manuscrits, incunables i impresos del segle XVI fins el XIX, i altres col·leccions bibliogràfiques úniques de documents i fons d’arxiu.

Aquest mes de juny s’han incorporat a BiPaDi les col·leccions Matemàtica i Química.

Química s’inicia amb una selecció d’obres d’autors clàssics i de llibres rellevants per a l’estudi d’aquesta disciplina. Inclou documents conservats en els fons antics dels CRAI Biblioteques de Física i Química, Medicina i Reserva. Destaquen els grans tractats del principi del segle XIX de Thenard i Berzelius, els llibres de text, del segle XIX, de Mateu Orfila, Casares, Mascareñas, Luanco i Lozano i la traducció catalana, editada el 1919 per la Societat de Química de Catalunya,  de la primera part del Traité…

View original post 108 more words

Aquesta entrada s'ha publicat en Bases de dades i repositoris, Impresos i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.