La primera guerra púnica (1472), de Francesc Alegre: un treball sobre el manuscrit 85 al Dipòsit Digital

Manuscrit 85El mes d’abril anunciàvem en aquest bloc la publicació al Dipòsit Digital de la UB d’un ampli estudi, a càrrec de Maya Feile Tomes, sobre els manuscrits 541 i 543 del CRAI Biblioteca de Reserva.

Ara, Pere Bescós Prat, professor de filologia llatina a la Universitat Pompeu Fabra, posa a disposició del públic, en el mateix recurs, un extracte de la seva tesi doctoral sobre el manuscrit 85 que, amb el títol Francesc Alegre: La primera guerra púnica, 1472. Estudi i edició crítica, va llegir el 2011. Es tracta d’una traducció al català, a càrrec de Francesc Alegre, dels Commentarii tres de Primo bello Punico, de Leonardo Bruni. Copiada a finals del segle XV, és escrita amb lletra humanística sobre paper, de factura modesta, i procedeix del convent de Sant Josep de Barcelona, dels carmelitans descalços.

L’obra ha estat digitalitzada pel CEDI (Centre de digitalització de la UB) i ja és consultable en línia a través del BiPadi.

Resulta molt gratificant divulgar un text més sobre els manuscrits conservats al CRAI Biblioteca de Reserva. Així, animem els investigadors a continuar posant a l’abast de tothom els seus treballs sobre documents de la nostra col·lecció a través d’aquest bloc i del Dipòsit Digital de la UB, on recordem que també podeu trobar els treballs dels alumnes de l’assignatura Codicologia del Màster de Cultures Medievals d’aquesta universitat. Es tracta d’estudis individuals de caire eminentment codicològic sobre manuscrits del fons de Reserva.

Aquesta entrada s'ha publicat en Antics posseïdors, Bases de dades i repositoris, Manuscrits i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.