El CRAI Biblioteca de Reserva està d’enhorabona!

premis TFM

Aquest matí, a les 12h, ha tingut lloc l’acte d’entrega dels Premis Extraordinaris de Grau i Màster del curs 2015-2016 al Paraninf de la Universitat de Barcelona.

Precisament, aquest any és un acte ben especial per a nosaltres, ja que el nostre company Joan Miquel Oliver ha rebut un dels premis extraordinaris pel seu Treball Final de Master “De rabo de puerco, nunca buen virote”. Escrits i sàtires polítiques manuscrites a la Monarquia Hispànica: el recurs a la violència verbal i escrita, com a punta de llança de l’acció política (1591-1697). Aquest TFM va ser defensat el passat setembre dins el marc del Màster d’Estudis Històrics (menció Història Moderna) ofert per l’Àrea d’Història Moderna de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona, i va ser dirigit pel catedràtic Xavier Gil.

L’objectiu del treball –que properament podreu consultar al Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona- és fer una aproximació als escrits i sàtires polítiques que, al llarg del segle XVII, apareixien sovint “camuflats” en l’anonimat i aprofitant els canals de circulació dels fulls manuscrits per esquivar una possible censura. Per a realitzar aquesta investigació en Joan Miquel s’ha basat en els manuscrits del s. XVII dipositats al CRAI Biblioteca de Reserva de la UB, fet que ens genera una doble satisfacció.

Moltes felicitats per la feina feta Joan!

Aquesta entrada s'ha publicat en Manuscrits, Publicacions dels usuaris del CRAI Biblioteca de Reserva i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.