Avui ens complau fer-vos coneixedors d’una nova publicació, La publicidad del libro en el mundo hispánico (siglos XVII-XX) : los catálogos de venta de libreros y editores , una obra realitzada sota la supervisió de Pedro Rueda Ramírez i de Lluís Agustí , ambdós professors de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona.

Ell libre, que passa revista al món editorial, a la publicitat i al comerç del llibre a l’època moderna i contemporània a l’Estat espanyol, ha comptat amb una col·laboració ben especial per a nosaltres: la de la nostra companya Marina Ruiz, que és la responsable del capítol “El privilegio de la privativa de libros de común enseñanza de la Universidad de Cervera en tiempos de Manuel Ibarra (1735-1749, 1754-1757)”. La recerca, realitzada en base als fons de l’antiga universitat de Cervera conservats a l’Arxiu de la Universitat de Barcelona, posa sobre la taula les enormes possibilitats que aquest fons d’arxiu ens ofereix sobre la història de la Universitat de Cervera, fet pel qual us animem a submergir-vos-hi.

Us recordem que la Biblioteca de Reserva de la Universitat de Barcelona conserva més de 300 obres publicades per la Universitat de Cervera, que presenten  diversos exemples de les marques d’impressor que van identificar la Universitat al llarg de la seva existència, i on acostuma a aparèixer la imatge de la Immaculada Concepció, la seva patrona.

Si us interessa la temàtica podeu consultar el sumari del llibre a través de Dialnet o agafar-lo en préstec a alguna de les biblioteques del CRAI UB.

I felicitats a tots els col·laboradors per la feina feta!

Aquesta entrada s'ha publicat en Impresos, Marques d'impressors, Novetats bibliogràfiques, Publicacions, Publicacions dels usuaris del CRAI Biblioteca de Reserva i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Novetat bibliogràfica amb la participació del personal del CRAI Biblioteca de Reserva