Jornades “Elias Rogent i Barcelona: arquitectura, patrimoni i restauració”

Els propers dies 6 i 7 de juny tindran lloc les jornades “Elias Rogent i Barcelona: arquitectura, patrimoni i restauració” , dedicades a l’estudi del llegat d’aquest arquitecte, historiador i restaurador, dins del context de la Barcelona del segle XIX.

En el marc de les jornades, i dins la taula dedicada a “Col·leccions, tresors i patrimoni”, Marina Ruiz i Neus Verger -personal del CRAI Biblioteca de Reserva– presentaran la ponència “Dels convents a l’acadèmia: els orígens de la biblioteca de la Universitat de Barcelona”, centrada en el període de formació de la biblioteca universitària de Barcelona, abans de la seva ubicació a l’edifici de Plaça Universitat. Concretament, la seva intervenció analitzarà el període comprès des de l’any 1835, moment en què els béns conventuals van ser desamortitzats, fins al 1881, quan la col·lecció bibliogràfica es va traslladar des de l’ex convent de sant Joan de Jerusalem al nou edifici dissenyat per Elias Rogent. Per a la realització d’aquesta recerca les autores s’han basat en documentació conservada principalment a l’Arxiu Històric de la Universitat de Barcelona, però també als arxius Històric i Municipal Contemporani de la nostra ciutat. Un interessant i inèdit passeig pels primers –i convulsos- anys de vida dels fons que actualment custodia el CRAI Biblioteca de Reserva.

La Universitat de Barcelona us convida a participar en aquestes jornades gratuïtes i obertes a tot aquell qui estigui interessat en la figura d’Elias Rogent. Trobareu tota la informació al web “Elias Rogent i Barcelona: arquitectura, patrimoni i restauració”. Recordeu, cal inscripció prèvia!

Aquesta entrada s'ha publicat en Congressos, Conferències i Jornades i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Jornades “Elias Rogent i Barcelona: arquitectura, patrimoni i restauració”

1. Retroenllaç: Incendis, revolucions, pobresa i carismàtics funcionaris als convulsos inicis de la Biblioteca Universitària de Barcelona | Blog de Reserva

Els comentaris estan tancats.