Objectiu 2018: incrementar el suport a la docència del CRAI Reserva

Com bé sabeu, el CRAI Biblioteca de Reserva posa a la disposició dels professors la sala de manuscrits, per tal de poder impartir classes amb documentació del nostre fons. En aquest tipus de sessions els professors contacten amb nosaltres i ens indiquen quin material és necessari  per a realitzar la classe. Tot i que aquest tipus de sessions continuen tenint molt bona acollida –al llarg del 2017 es van realitzar 34 sessions d’aquest tipus- l’any passat vam endegar una nova iniciativa que ens agradaria consolidar aquest 2018.

Es tracta de sessions metodològiques emmarcades dins les assignatures que tenen relació amb el nostre fons històric, realitzades amb material de suport i on evidenciem el vincle entre la nostra biblioteca i la disciplina pertinent. Tot i que inicialment podria semblar que aquestes sessions tenen una gran similitud amb les que tradicionalment porten a terme els professors, la diferència rau precisament en aquest fort component metodològic. Aprofitem la temàtica que és propera als alumnes per demostrar –a través d’exemples concrets i palpables- el seguit de peculiaritats i oportunitats que els ofereix treballar amb fons antic i que cal tenir molt presents. Incidim en aspectes com la tipologia i particularitats dels diferents fons que custodiem –manuscrits, incunables, impresos, gravats i pergamins-, l’ús dels diferents tipus de catàlegs com cedularis, inventaris i catàlegs en línia, ens submergim en els recursos a través dels quals el CRAI de la UB dóna accés a una part important de fons patrimonial digitalitzat –BiPaDI o MDC– i fem un esbós per al coneixement d’altres recursos de la xarxa que els poden interessar. Aquest tipus de sessions es realitzen amb material del nostre fons i amb suport informàtic –projector i pantalla- que faciliten les explicacions sobre els diferents accessos a recursos en línia.

Desitgem aproximar els estudiants al patrimoni bibliogràfic de la UB incidint, al mateix temps, en les seves habilitats informacionals amb l’objectiu que comencin a assolir els fonaments per a moure’s amb una certa confiança dins l’àmbit dels fons antic. Considerem que sortir de l’aula i aproximar-se a les fonts és un valor afegit que, sortosament, la Universitat de Barcelona pot oferir a tots els seus estudiants. Des del CRAI Reserva volem participar de manera activa en el que valorem com una millora de la qualitat docent de la nostra institució, fent extensiu aquest oferiment de sessions a professors d’altres institucions que estiguin interessats en el fons antic.

Podeu contactar amb nosaltres a través del formulari que trobareu a la nostra pàgina web Sol·licitud de sessió especial al CRAI Biblioteca de Reserva i treballarem conjuntament per organitzar una sessió a la mida de les vostres necessitats.

Aquesta entrada s'ha publicat en General i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Objectiu 2018: incrementar el suport a la docència del CRAI Reserva

1. Retroenllaç: El CRAI Biblioteca de Reserva al servei de la docència. Les classes de la Dra. María José Prieto Villanueva il·lustrades amb exemplars del nostre fons | Blog de Reserva

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )