Del 28 de maig a l’1 de juny d’enguany l’Aušra Rinkūnaitė, de la Vilniaus universiteto biblioteka (Biblioteca de la Universitat de Vilnius), i la Friederike Willasch, de la Staatsbibliothek zu Berlin (Biblioteca Estatal de Berlín), han fet una estada amb nosaltres, com a beneficiàries del programa Erasmus+ per a treballadors d’universitats europees i amb un ajut de la seva biblioteca, respectivament.

L’Ausra estava especialment interessada en intercanviar impressions sobre el projecte Material Evidence in Incunabula, en què participa tant la seva institució com la nostra. En aquest sentit, el treball conjunt amb una sèrie d’incunables de la nostra col·lecció va resultar molt enriquidor.

La base de dades Marques d’impressors, en canvi, és el que va impulsar la Friederike a visitar-nos, atès que actualment la seva biblioteca està enllestint un recurs sobre marques d’impressors alemanys. De nou, la seva participació va ser molt benvinguda, ja que a més de treballar directament amb algunes marques tipogràfiques alemanyes del segle XVI, va poder conèixer a fons la nostra base tot comentant amb nosaltres diferències i similituds amb el seu projecte.

Una de les activitats que més valorem de l’estada de les nostres col·legues és l’oportunitat d’assistir a les presentacions que van fer sobre les respectives biblioteques, una experiència molt valuosa durant la qual vam descobrir la riquesa i varietat – en fons i projectes – de dues col·leccions patrimonials que desconeixíem.

Ens ha agradat molt tenir-les entre nosaltres durant cinc dies, i ja esperem amb ganes l’arribada dels propers bibliotecaris Erasmus+, de què us informarem puntualment. De moment, us deixem amb les seves impressions sobre la setmana transcorreguda al CRAI Biblioteca de Reserva:

La Friederike (esquerra) i l’Aušra (dreta), a una de les terrasses de l’Edifici Històric de la nostra universitat

“It was first time when I came to another country as a member of Erasmus+ Staff Training programme. It was my first journey to Spain too. So many first times, so many impressions…

Beautiful historical buildings with many symbols, the yards plenty of orange tres and verdure fascinated me as well as Rare Book and Manuscript CRAI Library. I got to know many interesting facts about the history of Barcelona University and the Library. I was really surprised that old prints are stored in so many different places because of the shortage of place and I have never seen before so many beetle-damaged books … It was very interesting to see the Restoration workshop and to get to know the process of restoration. It was very curious to see the incunabula stored at the Rare Book and Manuscript CRAI Library.

I am very glad that I had a possibility to have in my hands so rare and unique old prints and describe them in MEI (Material Evidence inIncunabula) database. I want to thank the wonderful and friendly library team for sharing knowledge and experience.” — Aušra

“As a curator at the Department of Early Printed Books at the Staatsbibliothek zu Berlin I welcomed the opportunity to visit the CRAI Rare Book and Manuscript Library. I appreciated the opportunity to compare proceedings and ideas with the colleagues there as well as all the impressions on their work and the Library’s collections and history.

I am very interested in the development of modern services which help the user to do research work on the Library’s collections. Therefore I found the exchange with the colleagues very inspiring with regard to the printers‘ devices database and the former owners database set up by the CRAI Rare Book and Manuscript Library. An additional asset was definitely the visit of the restoration centre and the guided tour around the historical building of the university.

In my opinion, the Erasmus + program turned out to be a great opportunity to share and benefit from the experiences of colleagues from other European libraries!” — Friederike

Aquesta entrada s'ha publicat en Incunables, Marques d'impressors, Publicacions dels usuaris del CRAI Biblioteca de Reserva i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Cinc dies amb l’Aušra i la Friederike, o els beneficis de compartir experiències amb col·legues europeus

1. Retroenllaç: Sintonia, entusiasme i moltes ganes de treballar plegats en la segona experiència amb bibliotecaris Erasmus+ | Blog de Reserva

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )