Publicada la versió virtual de l’exposició “Els plaers de mirar”

L’exposició Els plaers de mirar. Tresors del fons bibliogràfic de la Universitat de Barcelona, celebrada entre el novembre del 2017 i el febrer d’enguany al Museu d’Història de Catalunya, ja disposa de la seva versió digital dins l’espai d’exposicions virtuals del CRAI. A la versió virtual que posem a la vostra disposició tan sols queda incorporat l’eix bibliogràfic de la mostra. En canvi, els espais didàctics que es mostraven paral·lelament, dedicats als suports, l’escriptura, l’enquadernació i la restauració, així com l’espai dedicat al CRAI, no hi queden inclosos, exceptuant els vídeos que es poden visualitzar al nostre canal YouTube.

En aquesta versió s’ha mantingut l’ordre expositiu original i el recorregut comença amb un preàmbul on es troba una petita introducció i una mostra de les tres tipologies de llibres antics: un manuscrit, un incunable i un imprès.

El discurs central de l’exposició es divideix en set àmbits temàtics: El cel i la terra, El poder de la paraula, El progrés i la tècnica, El relat de la memòria, Espiritualitat i pensament, Llei i ordre i Mons llunyans. Cada àmbit inclou entre quatre i set llibres amb la seva cita i una petita explicació del contingut. Dos llibres de cada espai inclouen una crida per poder ressaltar-ne algun aspecte, com ara il·lustracions especials, marques d’antics posseïdors o històries d’exemplars mutilats, entre altres. Amb aquest recurs de les crides s’ha intentat donar una idea del ventall de particularitats que els llibres antics poden presentar.

En l’epíleg, en primer lloc es fa un petit resum de l’origen de la nostra biblioteca i es manifesta la rellevància de les biblioteques històriques com a font per al coneixement dels temps passats. Finalment s’esmenta la publicació del llibre Tresors de la Universitat de Barcelona. Fons bibliogràfics del CRAI Biblioteca de Reserva a càrrec de la mateixa universitat, el mes de setembre de 2016, que configura la gènesi de l’exposició.

Aquesta entrada s'ha publicat en Exposicions virtuals, Publicacions i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )