2018: Any Europeu del Patrimoni Cultural

Des del CRAI Biblioteca de Reserva, aquest any 2018 volem manifestar la nostra entusiasta adhesió a l’Any Europeu del Patrimoni Cultural.

Aquesta commemoració té per objectiu encoratjar el màxim nombre de persones a descobrir i apreciar el nostre patrimoni cultural així com reforçar el sentiment de pertinença a un espai cultural comú. El seu eslògan “El nostre patrimoni: quan el passat retroba el futur” ens toca directament, atès que vol aproximar els ciutadans al seu patrimoni i animar-los a viure’l de manera activa.

És per aquest motiu que reprenem el bloc aquest setembre, després d’unes merescudes vacances, fent una reivindicació del patrimoni cultural i bibliogràfic que custodiem i  evidenciant les accions que hem portat -i portarem- a terme al llarg d’aquest 2018.

Com sabeu, una de les nostres grans prioritats és donar visibilitat als fons bibliogràfics del CRAI Biblioteca de Reserva per tal d’apropar-lo a professors, estudiants i, també, a la societat en general. Així, des de principis del 2018, hem intentat donar un impuls important al suport a la docència i a la innovació docent, així com a altres accions que considerem dinamitzadores del nostre fons, com podreu comprovar tot seguit:

• Un increment de les sessions de formació que impartim amb el nostre fons, que es poden sol·licitar a través dels formularis corresponents.

• Hem donat a conèixer el patrimoni que custodiem i hem compartit experiències amb quatre bibliotecaris de Vilnius, Berlin, Cambridge i Augsburg, dins el programa Erasmus +. Igualment, també hem visitat, dins el mateix programa marc, el departament de la Staatsbibliothek zu Berlin dedicat al Gesamtkatalog der Wiegendrucke, el veterà i prestigiós catàleg col·lectiu dels incunables.
  • Hem estrenat canal propi a YouTube.
  • Aviat incrementarem la nostra presència al CERL Thesaurus amb gairebé 4.000 registres d’autoritats d’impressors i 1.500 d’antics posseïdors.
  • Hem fet difusió de la nostra base de dades Marques d’impressors a una conferència sobre llibres il·lustrats celebrada la Marsh’s Library de Dublín.
  • Apostem pels nostres blog i Facebook, on us mantenim al dia de les noves incorporacions al catàleg del fons antic i col·leccions, edicions i còpies interessants del nostre fons, així com cursos, congressos, CFP, beques, recursos en línia, novetats bibliogràfiques, etc.

Però la nostra voluntat de difusió del patrimoni no acaba aquí, i els mesos que tenim per endavant encara donaran molt de si. La tardor al CRAI Biblioteca de Reserva, de fet, serà força intensa, així que ja podeu reservar espai a les vostres agendes…

• Participació a l’exposició del fons Joan Solà, organitzada pel CRAI Biblioteca de Lletres, del 17 de setembre al 31 d’octubre.
  • Celebració dels 300 anys de la mort de Pau Ignasi de Dalmases i Ros, amb una exposició a la nostra biblioteca al llarg de tot el mes de novembre i dues activitats paral·leles. El 14 d’aquest mes Pere Molas, Xavier Baró i Xevi Camprubí parlaran sobre el personatge i la seva època a la Reial Acadèmia de Bones Lletres de Barcelona, i un dia després organitzarem una visita guiada a la nostra mostra que acabarà amb una xerrada d’Anna Gudayol sobre els manuscrits de Dalmases a la Biblioteca de Catalunya, a la qual s’afegiran altres intervencions.
  • Esperem la visita de dos bibliotecaris més del programa Erasmus+, aquest cop provinents de la Università degli studi di Modena e Reggio Emilia i de la Universitat de Tartu (Estònia).
  • Clourem l’any amb una activitat molt especial: una exposició que festejarà els 20 anys de la base de dades Marques d’impressors.

Amb totes aquestes accions de promoció del nostre fons bibliogràfic ens unim al 2018: Any Europeu del Patrimoni Cultural. Vols participar en alguna de les iniciatives?

Aquesta entrada ha esta publicada en Exposicions, General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )