Com us explicàvem a inici de curs, una de les nostres grans prioritats actuals és donar visibilitat als fons bibliogràfics del CRAI Biblioteca de Reserva per tal d’apropar-lo a professors, estudiants i, també, a la societat en general. En aquesta línia, i conscients de les possibilitats que aquest ofereix de cara als estudiants, hem decidit endegar una iniciativa que consisteix en facilitar propostes de TFGs/TFMs basades en el nostre fons a diverses facultats de la Universitat de Barcelona.

2018-11-16 09.48.30

Aquestes dues darreres setmanes, coincidint amb les sessions informatives sobre TFGs que s’han realitzat per als diferents graus de la Facultat de Filologia, el CRAI Biblioteca de Reserva ha participat de manera activa a les sessions, presentant el document Propostes de TFGs al CRAI Biblioteca de Reserva, que recull propostes ben diverses basades en el nostre fons, vinculades a la filologia catalana o hispànica, als estudis àrabs i hebreus, a llengües i literatures modernes, etc.

Considerem que aquest és un primer pas i que les iniciatives llençades són només un petit tast de les possibilitats que el nostre fons ofereix. Esperem poder comptar amb la complicitat i el suport dels professors dels diversos estudis, perquè animin els estudiants a treballar amb el nostre fons i, també, plantegin noves idees de TFGs, ja que ells són coneixedors directes dels temaris de les assignatures així com dels interessos i les inquietuds dels seus alumnes.

El fet de treballar amb fons del CRAI Biblioteca de Reserva ofereix possibilitats interessants de cara als estudiants, ja que els permet familiaritzar-se amb les fonts històriques i realitzar estudis inèdits, així com l’atractiu de poder treballar amb documents de la col·lecció original de la pròpia institució i la comoditat que representa la seva ubicació al mateix edifici històric de la Universitat de Barcelona, amb un horari ampli de consulta (de dilluns a divendres, de 8.30 a 20.30h).

Podeu accedir a les Propostes de TFGs al CRAI Biblioteca de Reserva a través de la nostra pàgina web, així com a partir de la interessant guia per a realitzar el TFG que han elaborat els companys del CRAI Biblioteca de Lletres.

Si teniu qualsevol consulta en relació a les propostes que us oferim o bé us agradaria plantejar una idea de TFG que no apareix al document, no dubteu en contactar amb nosaltres! Veniu a visitar-nos o envieu-nos un correu a bib.reserva@ub.edu.

Aquesta entrada s'ha publicat en General i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Propostes de TFGs a partir del nostre fons als estudiants de la Facultat de Filologia

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )