Exposició D’Orient a Occident al CRAI Biblioteca de Reserva

Comencem l’any amb una nova exposició a les vitrines del CRAI Biblioteca de Lletres i Reserva. És el torn de posar a la llum la riquíssima col·lecció de llibres antics dedicats a les terres llunyanes. Com és sabut, durant tota l’època moderna, l’interès i curiositat que suscitaven els territoris remots a la vella Europa va quedar de manifest en una vasta documentació. Des de la tasca missionera fins al pur desig d’exotisme, passant pels interessos comercials, polítics i científics, la literatura escrita ha perviscut en múltiples formats documentals: cartes manuscrites, relacions de successos, atles, llibres il·lustrats i tractats, entre altres.

L’exposició es divideix en dos eixos clarament diferenciats. Les tres vitrines de l’exposició situades a la sala Piferrer del CRAI Biblioteca de Lletres estan dedicades a l’Orient, amb la Xina com a màxim exponent, mentre que les següents vitrines de la sala de consulta de la Biblioteca de Reserva es dediquen a l’Occident, amb diferents testimonis sobre Amèrica – sobretot el Brasil – i l’Àfrica.

La mostra ha estat comissariada per José Luis Ruiz-Peinado, de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona, i per David Ruiz, alumne del màster d’Estudis Xinesos de la Universitat Pompeu Fabra, i serà visitable des del 15 de gener fins al 17 de febrer del 2019.

Paral·lelament a l’exposició, els dies 15 i 16 de gener se celebrarà una reunió científica entorn a diversos temes relacionats amb l’expansió occidental de l’època moderna. Després d’una presentació de l’exposició per part dels comissaris, es farà una introducció del fons bibliogràfic del CRAI Biblioteca de Reserva amb el qual s’ha portat a terme la mostra.

Us adjuntem el programa.

Aquesta entrada ha esta publicada en Congressos, Conferències i Jornades, Exposicions. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a Exposició D’Orient a Occident al CRAI Biblioteca de Reserva

1. Matemáticas ha dit:

Sembla realment interessant. Espero poder acudir abans de la clausura de l’exposició.

2. Retroenllaç: L’exposició virtual “D’Orient a Occident”: una iniciativa d’Aprenentatge Basat en Projectes | Blog de Reserva

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )