Propostes de TFGs i TFMs a partir del nostre fons als estudiants de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació

Com bé sabeu, fa un parell de mesos vam endegar una iniciativa que consisteix en facilitar propostes de TFGs/TFMs basades en el nostre fons a diverses facultats de la Universitat de Barcelona. Si al mes de novembre vam fer públic un primer catàleg de propostes de TFGs per a diferents graus de la Facultat de Filologia, ara li ha tocat el torn a la Facultat de Biblioteconomia i Documentació, amb un nou catàleg de propostes.

captura

El document suggereix idees ben diverses que tenen com a punt de partida el nostre fons i que es troben vinculades al món de la informació i la documentació des de diverses perspectives. Hem intentat ajustar-nos als diferents plans d’estudis, tant dels graus com dels màsters que s’imparteixen a la facultat. Trobareu algunes propostes més generals que lliguen amb els objectius i plantejaments dels TFGs del Grau d’Informació i Documentació: estudis històrics, estats de la qüestió, treballs de camp, estudis de cas o bé projectes de desenvolupament. Altres propostes incideixen de manera directa dins l’àmbit del llibre antic i poden emmarcar-se clarament dins de TFMs com els del Màster universitari de Biblioteques i Col·leccions Patrimonials, amb el qual fa anys que col·laborem. [1] Hem incorporat també propostes de caire més tecnològic, en la línia del pla d’estudis i dels TFMs que s’estan presentant al Màster universitari de Gestió de Continguts Digitals, ja que considerem que el nostre fons també pot ser objecte d’estudis interessants des d’aquesta perspectiva.

La presentació que us oferim de cada una de les propostes és molt general i està oberta a qualsevol tipus de replantejament. La nostra voluntat és incrementar el suport a la docència i a la recerca oferint propostes basades en el nostre fons, però totalment flexibles segons els interessos dels estudiants, ja que ells són, en definitiva, els protagonistes del seu propi procés d’aprenentatge. Estem a la vostra disposició –tant si sou estudiants o professors- per a resoldre qualsevol pregunta o suggeriment al voltant de les idees plantejades.

[1] Consulteu al nostre blog les entrades redactades per dues estudiants sobre els seus propis TFMs:

Aquesta entrada ha esta publicada en General, Publicacions dels usuaris del CRAI Biblioteca de Reserva. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )