Llibres poblats de rostres. La mostra “Tipus, éssers i barruts”.

El fons antic no té fronteres. Llegiu sinó, com l’inspira a Jesús Del Hoyo, professor de disseny gràfic de la Facultat de Belles Arts de la UB:

Ingredientes, trazos, letras y signos. Una estrategia, la síntesis gráfica. Una táctica, la relación texto imagen. Un referente, el rostro y los seres. Una intención, replicar la realidad o crear realidades. Es un serio juego de fina y sutil simetría conceptual que nos muestra imágenes para leer y textos para mirar.”

La frase la trobem al pròleg del catàleg del projecte expositiu Tipus, éssers i barruts, dirigit pel mateix Jesús Del Hoyo, i produït pel Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya, presentat dins el context de la darrera edició de Graphispag19 en el marc del qual es va celebrar el CongrésGrafic19, el GRADA meeting i la segona edició dels premis gaudeamus PROJECTA. Volem remarcar que el saló de la indústria gràfica de Fira de Barcelona, Graphispag, és considerat l’esdeveniment de més renom de la indústria i comunicació gràfica a nivell nacional.

En un format de 31 panells expositius, el projecte presentava la reproducció de diferents mostres de rostres i figures humanes en entorns tipogràfics i cal·ligràfics dins un recorregut cronològic que incloïa 28 imatges, tres de les quals provenien del fons manuscrit del CRAI Biblioteca de Reserva.

Al clausurar-se el congrés, i per tal de donar més visibilitat al projecte, es va decidir portar-lo a la Universitat de Barcelona i fer-lo coincidir amb la Barcelona Design Week, que se celebra entre el 12 i el 20 de juny.

Per tal de posar en relleu el ric fons bibliogràfic antic de la nova ubicació, s’ha fet una ampliació amb més imatges del fons del CRAI Biblioteca de Reserva, tant imprès com manuscrit.

Així doncs, us presentem l’última versió de la mostra amb els 31 panells originals més dos de nous, que inclou 14 imatges noves del fons antic del CRAI Biblioteca de Reserva de la UB.

Els plafons estaran ubicats al passadís del Paranimf de l’Edifici Històric de la UB, des del 18 de juny fins el 12 de juliol, en horari de 9 a 21 hores de dilluns a divendres. A més, es portaran a terme quatre actes relacionats amb l’exposició:

• El dia 20 de juny, a les 18 hores, es farà una visita guiada com a acte inaugural de la mà del comissari, Jesús Del Hoyo.
  • El dia 4 de juliol, a les 18 hores, el mateix comissari impartirà la conferència Tipus, éssers i barruts. De l’estratègia al detall, això és disseny gràfic a la sala Ramon i Cajal del mateix edifici històric.
  • El dia 9 de juliol, a les 18 hores, s’oferirà la sessió Tresors en pàgines, lletres i molt més en la qual hi haurà la xerrada “Investigant al voltant de la lletra” de la mà de Cristina Simon, Cristina Florez i Jesús Del Hoyo i “Els llibres antics de la Universitat de Barcelona. Un fons per descobrir” de la mà de Neus Verger, a la sala de Manuscrits del CRAI Biblioteca de Reserva.
  • El dia 11 de juliol, a les 17 hores, s’oferirà una visita guiada com a acte de cloenda.
Aquesta entrada ha esta publicada en Congressos, Conferències i Jornades, Exposicions, Novetats bibliogràfiques, Publicacions dels usuaris del CRAI Biblioteca de Reserva. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Llibres poblats de rostres. La mostra “Tipus, éssers i barruts”.

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )