Publicada la memòria del CRAI Biblioteca de Reserva de l’any 2019

Aquest és el segon any que fem pública la memòria d’activitats de la nostra biblioteca. Podeu consultar-les íntegrament a la col·lecció del Dipòsit Digital.

L’estructura és similar a la de l’any anterior, però en la del 2019 hem afegit un punt introductori per donar les xifres més rellevants d’una manera visual i concisa. Com l’any passat, també presentem al final l’annex amb gràfics que ens mostren l’evolució de diferents qüestions al llarg dels anys.

Donant una ullada al sumari podreu fer-vos una idea de totes les tasques que realitzem a la biblioteca. De moltes d’elles ja en teniu notícia a través dels nostres Blog, Instagram i Facebook, però considerem que tenir tota aquesta informació ordenada és útil i necessari.

Us fem un tastet dels punts que pensem que han estat més rellevants d’aquest darrer any.

En primer lloc creiem que cal destacar l’esforç que s’ha fet per tal de fer més visible la nostra biblioteca i el nostre fons en diferents àmbits, tant dins com fora de la Universitat de Barcelona.

Pel que fa al camp acadèmic, s’ha reforçat la col·laboració amb els docents interessats en el nostre fons, per tal que els seus alumnes el coneguin, el consultin i l’investiguin. En aquest sentit, l’ampliació del catàleg de propostes de TFG i TFM per treballar amb el nostre fons ha estat clau. A finals d’any, comptava amb 17 catàlegs de 5 facultats amb més de 100 propostes.

A part, i dins aquesta mateixa línia, s’ha consolidat l’oferiment de les classes metodològiques encetat l’any anterior per tal que els alumnes coneguin a fons la nostra biblioteca i en puguin treure un rendiment òptim per als seus estudis i treballs.

Ressaltem altres iniciatives portades a terme en aquest intent de projecció externa:

• L’acollida de set professionals estrangers de llibre antic, la majoria a través del programa Erasmus+.
  • L’habilitació d’un nou espai expositiu a la sala Piferrer del CRAI Biblioteca de Lletres per a les mostres de les dues biblioteques (Reserva i Lletres).
  • L’exposició que inaugurava aquesta nova zona, La vida privada dels llibres, dedicada  als testimonis de propietat, ús i lectura dels nostres llibres.

Un altre aspecte no menys important dins la gestió del fons, ha estat la neteja dels llibres i espai del dipòsit de la primera i segona planta afectats per fongs a càrrec de l’empresa DEPEC. Ja us en vam parlar en aquesta notícia del blog.

I per acabar, també creiem oportú citar la participació externa en la catalogació del fons. Com sabeu, un dels punts forts de la nostra col·lecció és l’elevat nombre de llibres que conté, però això suposa un esforç pel que fa a la catalogació, a què estem mirant de donar un impuls. Com veureu al punt 4, tant des de Procés Tècnic del CRAI com a través d’una prova pilot oferta pel CRAI, hem pogut comptar amb la col·laboració d’altres bibliotecaris externs a Reserva que ens han ajudat a agilitar aquesta tasca. També en vam parlar en aquesta entrada al blog.

Com dèiem al principi, això és només un tastet, atès que hi ha moltes més accions que hem portat a terme durant l’any dins els tres principals eixos de la nostra comesa al CRAI  Biblioteca de Reserva: conservació, descripció i difusió.

Les dades del 2019 relatives al Taller de Restauració, que funciona com a una unitat independent de la biblioteca, es troben a la seva Memòria d’activitats.

Neus Verger Arce

CRAI Biblioteca de Reserva

Aquesta entrada s'ha publicat en Conferències, cursos i jornades, Suport a la docència i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )