Donem la benvinguda al nou curs amb una entrada ben especial al nostre blog! Avui us presentem l’exposició virtual “La vida privada dels llibres del CRAI Biblioteca de Reserva”, un nou recurs que ens genera una doble il·lusió per dos motius ben senzills.

En primer lloc, perquè amb aquesta reeixida exposició vam celebrar els 10 anys de la base de dades Antics Posseïdors i ara us oferim la possibilitat de visitar-la virtualment si no vau poder assistir-hi en directe. En segon lloc, perquè l’exposició virtual és fruit de la promoció de l’Aprenentatge basat en projectes i de la col·laboració docent amb l’assignatura “Concepció i disseny de llocs web culturals” del Màster de Gestió de Continguts Digitals de la Universitat de Barcelona. Aquesta és també la nostra manera d’unir-nos a l’#EuropeanHeritageDays 2020, que enguany promou la relació entre patrimoni i educació.

Enguany repetim l’experiència de l’any anterior però amb alguns canvis provocats per la incidència que ha tingut la COVID-19 en el desenvolupament de l’assignatura. En aquest cas, i davant la impossibilitat de materialitzar una proposta per part dels estudiants, el professor Rubén Alcaraz i Mireia Alises han dut a terme aquesta excel·lent i generosa iniciativa durant el confinament. Hi trobareu el variat grup de documents que van constituir la mostra: des de còdexs medievals i incunables fins a estampes de sants del set-cents, puntes de paper o receptes decimonòniques, per citar-ne només alguns. Però també un conjunt de material “extra” en un vídeo que és, igualment, d’allò més variat. De tot plegat, en destaquem la qualitat i profusió de les imatges, acompanyades per textos breus però necessaris per entendre l’essència i el sentit d’aquesta exposició tan especial.

Agraïm molt sincerament la col·laboració del Rubén i de la Mireia, i us animem a entrar i fer de voyeurs de tots aquests testimonis de lectura i d’ús amagats dins les pàgines de la nostra col·lecció que representen “La vida privada dels llibres del CRAI Biblioteca de Reserva”.

Aquesta entrada s'ha publicat en Antics posseïdors, Aprenentatge basat en projectes, Exposicions virtuals i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Nova exposició virtual “La vida privada dels llibres del CRAI Biblioteca de Reserva”

1. Retroenllaç: La vida privada de los libros del CRAI Biblioteca de Reserva. – El Mercurio salmantino

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )