Exposició de bibliofília a la Universidad Complutense de Madrid

Bibliofilos y coleccionistasFins el 15 de març es pot visitar a la Biblioteca Histórica de la Universidad Complutense de Madrid, així com amb format virtual, l’exposició “Bibliófilos y coleccionistas en la Biblioteca Histórica” on es poden trobar peces que van pertànyer a personatges cèlebres de la institució.

Alguns dels exemplars mostren anotacions manuscrites, notes de lectura, segells, ex-libris o enquadernacions singulars que ens indiquen la seva procedència i mostren els signes del seu pas per successives mans, biblioteques i col·leccions.

L’exposició s’ha estructurat en nou seccions dedicades a diferents categories de bibliòfils, col·leccionistes de llibres i lectors. En cada una de les seccions es presenten les tipologies de les marques de procedència que s’hi poden observar. Així, juntament amb els llibres procedents de les biblioteques dels palaus reials o les residències de la noblesa, es poden contemplar els exemplars pertanyents a erudits i científics, metges, escriptors cèlebres, polítics, bibliòfils de tot tipus i altres personalitats relacionades a la trajectòria d’aquesta universitat, com rectors, professors il·lustres i jesuïtes que a través del Colegio Imperial, van contribuir a la formació de l’actual biblioteca històrica.

Aquesta entrada s'ha publicat en Exposicions, Exposicions virtuals i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.