Una nota de compra emmascarada de Juliana Morell al CRAI Biblioteca de Reserva

El CRAI Biblioteca de Reserva ha identificat fins al present quatre edicions amb marques de propietat de la barcelonina Juliana Morell. La interessant figura d’aquesta dona, nascuda el 1594, que demostrà des de ben petita unes elevadíssimes dots intel·lectuals, sembla revelar-se en la menuda i cal·ligràfica escriptura humanística que distingeix les seves notes i ex-libris.

Juliana MorellLa nota de compra recentment identificada presenta la particularitat de l’emmascarament del nom de la propietària. Segons la inscripció manuscrita, el llibre, una defensa de l’ortodòxia cristiana, va ser adquirit a Lió a principis de gener del 1608, quan Juliana tenia només catorze anys, edat a la qual, d’altra banda, va obtenir el grau de doctora en lleis. Més tard va ingressar al convent de les dominiques de Santa Pràxedes, a Avinyó, on va viure fins a la seva mort, el 1653. Podeu veure la nota a l’entrada que la base de dades Antics Posseïdors de la Biblioteca de Reserva dedica a la humanista catalana.

Trobareu informació sobre Juliana Morell a la pàgina escrita per Laia de Ahumada al web de  l’Institut Català de les Dones.

Aquesta entrada s'ha publicat en Antics posseïdors i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.