Exposicions d’emblemàtica a la Universidad Complutense de Madrid

Fins el proper 15 de desembre es pot visitar a la Biblioteca Histórica de la Universidad Complutense de Madrid l’exposició Palabras, símbolos y emblemas. L’exposició, que també es pot visitar virtualment, mostra documents dels segles XVI i XVII, començant per les obres d’Andrea Alciati que amb Emblematum liber, publicat per primera vegada el 1531,  donà nom a la literatura emblemàtica.

Aprofitant el tema i per a més informació es pot consultar l’exposició virtual Deleitando enseña: una lección de emblemática, realitzada el 2009 per la Biblioteca de la Universitat de Navarra. Es tracta d’una aproximació didàctica al món de l’emblemàtica que combina explicacions sobre l’origen, els temes, la història i els autors d’aquest gènere amb imatges d’obres seleccionades del fons antic de la Universitat.

La Biblioteca de Reserva custodia prop d’un centenar de llibres d’aquest gènere.

Aquesta entrada s'ha publicat en Bases de dades i repositoris, Exposicions, Exposicions virtuals, Gravat i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Exposicions d’emblemàtica a la Universidad Complutense de Madrid

1. Enric Comabella ha dit:

Andrea Alciati és considerat el fundador de l’escola francesa d’humanistes legals. Fou l’inventor del llibre d’emblemes, un gènere molt popular a la Europa del Renaixement i Barroc.