El CRAI Biblioteca de Reserva en una exposició al Museu d’Història de Catalunya

A partir del proper 16 de novembre i fins al 25 de febrer del 2018, la nostra biblioteca té l’ocasió de presentar una selecció dels seus llibres més preciosos a la sala d’exposicions del vestíbul del Museu d’Història de Catalunya.

L’exposició “Els plaers de mirar. Tresors bibliogràfics de la Universitat de Barcelona” és una mostra de 40 llibres, dels 65 que apareixen al llibre  Tresors de la Universitat de Barcelona. Fons bibliogràfic del CRAI Biblioteca de Reserva, publicat per la mateixa universitat el setembre de l’any passat.

Es presenten dos itineraris paral·lels. Per un cantó els propis llibres, organitzats en set àmbits temàtics: El cel i la terra; El poder de la paraula;  El progrés i la tècnica; El relat de la memòria; Espiritualitat i pensament; Llei i ordre; Mons llunyans. Cinc d’aquests àmbits comptaran amb un dispositiu per poder visualitzar altres imatges representatives dels llibres exposats. Així mateix, dos llibres de cada àmbit presenten una crida on queda palesa la gran diversitat d’aspectes dels llibres antics, com ara la il·lustració, els seus antics posseïdors, la mutilació dels exemplar i l’escriptura entre altres.

El segon itinerari és de caire didàctic. S’hi exhibeixen tres vitrines per explicar la materialitat del llibre antic, dedicades als suports del llibre, a l’escriptura (manuscrita i impresa) i a l’enquadernació. Cada tema queda il·lustrat també per vídeos d’institucions externes.

Igualment es presenta un espai dedicat al CRAI dividit en dues seccions. La primera per al Taller de Restauració, amb vitrina i vídeo propi,  i la segona, dedicada al CRAI Biblioteca de Reserva, amb una presentació virtual sobre la seva naturalesa i tasques.

Per acabar, es presenta un facsímil amb una tria d’imatges de les obres de la publicació  Els Tresors de la Universitat de Barcelona,  que no hi han tingut cabuda i el recorregut finalitza amb l’exhibició d’un exemplar de la mateixa publicació que ha donat origen a aquesta iniciativa.

Esperem que sigui del vostre interès. Properament anunciarem les visites guiades que s’hi faran i la proposta de tallers paral·lels.

Aquesta entrada s'ha publicat en Exposicions i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

13 respostes a El CRAI Biblioteca de Reserva en una exposició al Museu d’Història de Catalunya

1. Anònim ha dit:

Enhorabuena por hacer una exposición así.

2. Anònim ha dit:

Enhorabona per aquesta exposició! Aquests tresors s’han de lluir

3. Anònim ha dit:

Un dels meus alumnes de les Aules d’Extensió Universitària per a la Gent Gran de Barcelona (http://www.auggbcn.org/) estava encantat amb l’exposició. Potser seria interessant fer publicitat perquè coneguin l’exposició i vagin a visitar-la. És un col·lectiu format per quasi 4000 socis…

4. gemma ha dit:

Tinc moltes ganes d’anar a veure-la. Moltes gràcies

5. Retroenllaç: Contrareformistes i nadalencs | Blog de Reserva

6. Anònim ha dit:

La vaig anar a veure amb els alumnes d’enquadernació i ens va meravellar. Com podríem aconseguir el catàleg? Al museu no ens va ser possible comprar-lo. Gràcies

7. Retroenllaç: L’epíleg dels “Els plaers de mirar” | Blog de Reserva

8. Retroenllaç: Estem d’estrena: ja tenim canal a YouTube! | Blog de Reserva

Els comentaris estan tancats.