Exposició i jornades “El fons antic de la Universitat de Barcelona amb perspectiva de gènere”

Ens complau anunciar-vos que els propers dies 27 i 28 d’octubre tindrà lloc El fons antic de la Universitat de Barcelona amb perspectiva de gènere: jornades i exposició, una iniciativa fruit de la col·laboració del CRAI Biblioteca de Reserva amb la professora Mariela Fargas, de l’Àrea d’Història Moderna de la Universitat de Barcelona.

Aquesta doble iniciativa virtual -que uneix jornades i exposició- significa un avenç en les investigacions sobre el fons de Reserva de la Universitat de Barcelona, amb l’objectiu de desvetllar les possibilitats d’estudis històrics que donin visibilitat a les dones, projectar un pla didàctic que fomenti una memòria igualitària i difondre el fons des de la perspectiva de gènere.

Malgrat que inicialment s’havia previst que ambdues activitats serien presencials, la situació generada per la COVID-19 va impulsar-nos a replantejar la iniciativa per tal d’adaptar-la a aquest nou context. És per aquest motiu que tant les jornades com l’exposició tindran un denominador comú: la virtualitat.

Les jornades es portaran a terme des de la plataforma BBCollaborate els dies 27 i 28 d’octubre, sense necessitat d’inscripció prèvia. Aquí teniu el programa i els enllaços per a seguir-les en directe (que estaran accessibles 15 minuts abans de l’inici de cada sessió):

Dimarts 27: https://eu.bbcollab.com/guest/e3659d640f914aeb94fc84a888736d05

Dimecres 28: https://eu.bbcollab.com/guest/1cf12fc5421e4b93a5c8646fb5aa096e

Aquesta activitat posa de relleu l’aprenentatge en clau de gènere, i tot i que està pensada especialment per als alumnes de l’assignatura “Gènere i Història”, és oberta als estudiants de postgrau, doctorands, etc., vinculats a la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona i a qualsevol altra persona interessada en el tema.

Coincidint amb la inauguració de les jornades, el dia 27 d’octubre pel matí es farà pública l’exposició virtual El fons antic de la Universitat de Barcelona amb perspectiva de gènere, una aproximació al fons del CRAI Biblioteca de Reserva a través de sis àmbits temàtics concrets: La vida familiar de les dones; Dona, educació i moral; La construcció ideològica del cos femení al segle XVII; Dones en l’ofici del llibre: empoderament professional; Religiositat femenina i activitat intel·lectual: autobiografies, traduccions i lectures;  i Heroïnes celestials: la imatge de la santedat femenina.

L’exposició virtual restarà penjada a l’espai d’exposicions virtuals del CRAI a partir de la seva inauguració, un acte que anirà acompanyat d’una visita virtual que es portarà a terme el dia 27 d’octubre a les 13h a través de l’enllaç de les jornades.

Aquí us oferim un petit tast d’algunes de les imatges que trobareu a l’exposició virtual!

Aquesta activitat ha rebut el suport de l‘Instituto de la Mujer y para la Igualdad de Oportunidades del Ministerio de Igualdad. A la vegada, l’activitat se subscriu dins la recerca que es duu a terme en el marc del Grup de recerca consolidat GEHMO. Grup d’Estudis d’Història del Mediterrani Occidental (Àrea d’Història Moderna de la Universitat de Barcelona) i del Centre de recerca ADHUC. Teoria, gènere, sexualitat.

Finalment, volem agrair a Jesús Del Hoyo Arjona, del Departament de Disseny de la Facultat de Belles de Arts de la UB, la gentilesa de crear el cartell de l’exposició i les jornades.

Esperem que sigui del vostre interès i que ben aviat puguem mostrar els llibres a les vitrines i gaudir del món tangible i real que tant trobem a faltar.

Aquesta entrada s'ha publicat en Conferències, cursos i jornades, Exposicions virtuals i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.